Vysoké podpatky – starejte se o své nohy

high-heelsAť už jste milovnicí vysokých podpatků, nebo si je nazouváte pouze při příležitosti oslav a plesů, měla byste věnovat péči svým nohám. Díky podpatkům jsou chodidla mnohem více namáhána a je potřeba se o ně starat. I v případě, že nenosíte podpatky, pokud nosíte ploché boty téměř bez podrážky, budete dost možná bojovat s problémem ztvrdlé pokožky na patách a dobrá péče o nohy je v tu chvíli k nezaplacení.

Napusťte si lavor, nebo jinou nádobu teplou vodou a přihoďte do ní trochu olejíčku. Díky tomu Vám pokožka změkne a budete jí moci dále opečovávat. Pokud doma nic, kam si namočit nohy nemáte, nezoufejte. Napusťte si vanu, popř. si dejte teplou sprchu a jednoduše o nohy pečujte poté. Nohy mějte namočené v teplé lázni alespoň 15 minut.

Poté obruste paty pomocí pemzy, popř. jiných speciálních pomůcek. Po obroušení byste paty měly mít hladké, bez ztvrdlé kůže. Pokud máte kůži zrohovatělou a tvrdou i poté, opakujte lázně častěji. Časem se stav kůže bude zlepšovat. Nohy ještě na minutku vraťte do lázně a očistěte je. Dále je vysušte ručníkem a okamžitě naneste výživný krém.

Kromě toho je toto také vhodná doba na úpravu nehtů, které budou díky lázni měkčí a lépe zvladatelné.

Vysoké podpatky také často tlačí na části našich nohou, a proto je dobré zvážit používání speciálních náplastí a výplní do bot, které zabraňují klouzání a odírání nohy v botě. Dobré je také nohy (zvláště v oblastech kotníku, nártu a chodidel) pravidelně protahovat. Zkuste se postavit bez bot na zem a zhoupávat se chvíli dopředu a dozadu, v sedě bez bot zkusit kroužit chodidly, nebo lehkým opřením se o nárt je protáhnout z vrchní strany. Ideální k protažení jsou také některé cviky jógy.

Podpatků se rozhodně nemusíte vzdávat, ani pokud v nich jste zvyklá chodit každodenně, především pokud se o své nohy jinak dokážete správně postarat.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.